שביל נורמן

זמן כללי : שעה וחצי
דרגת קושי : משפחתי
אופי המסלול: טיול רגלי מעגלי.

הגעה :
יוצאים מאמירים, פונים שמאלה לצומת חנניה. בצומת פונים ימינה בכביש 85, לכיוון כרמיאל.
אחרי הכניסה הראשית לכרמיאל פונים ימינה ונוסעים על כביש כרמיאל – מעלות (854).
אחרי שנעבור באזור התעשייה תפן נמשיך על הכביש למעלות, נכנס לכפר ורדים, נעשה סיבוב פרסה ונחזור חזרה דרומה לכיוון אזור התעשייה.
כ-200 מטר מדרום לצומת הכניסה לכפר ורדים. נחנה בחנייה מאולתרת בצד ימין של הדרך. אל מול הבאים מכיוון כפר ורדים, בולט סלע שעליו ריבוע צבוע בירוק וכתובת צהובה: NORMAN'S כאן מתחיל ומסתיים מסלול ההליכה, וכאן נשאיר את הרכב.

המסלול:
מהחנייה נעלה מעט בשביל. לאחר כ-50 מטרים נראה משמאלנו גבעה ועליה חורש סבוך. בתוך החורש, בין העצים, עובר שביל נורמן. נלך בעקבות הסימון של נורמן – ציורי ורדים על הסלעים. במרחק כ-60 מטרים מן הרכב נגיע לצומת שבילים. השביל הימני מוביל לכפר ורדים אשר מאחורינו, ואנו נבחר בשמאלי. בדיוק במקום שבו חודר השביל אל עובי החורש, הביטו למטה, כמעט בגובה הקרקע. לפניכם יתגלה מין מבנה דמוי מאורה, ענפים סוככים עליו ממעל, קיר אבנים קטנטן מהצד, ונדמה כאילו עוד רגע יצא משם פו הדוב…
השביל עולה מעט בין העצים, ומגיע שוב לצומת שבילים. נבחר בפנייה שמאלה, ונמשיך לפסוע בשביל. לאחר דקות ספורות של הליכה יתרומם מימיננו סלע ענק, מבותר בסדקים, מלא מחילות, מעברים וחורי המסה. פה ושם נפגוש בעץ קטלב רב גזעים, שצבעם האדום נראה כלהבות אש בוערות. משמאל לסלע – תוך ניצול יפהפה של אבן מקומית, ענפים שהוטו והרבה דמיון נבנו "ביתה של שלגיה", "ביתו של מיץ פטל" ו"מנהרת שבעת הגמדים". ביניהם מרצפות את השביל אבנים רבועות, שטוחות, צבועות בצהוב עדין, והלא כבר אמרנו: זהו "שביל האבנים הצהובות" של הקוסם מארץ עוץ.
בין ביתו של מיץ פטל למנהרת שבעת הגמדים נבחין בגוש גזעים דקים, שכבל מתכת נכרך סביבם. זהו "עץ הנוסטלגיה", למי שמבקש לדמיין במקום עצי ענק עבי-גזע לקוחים מארץ רחוקה. צמוד ל"עץ הנוסטלגיה" ומאחוריו, מבנה אבן מסוכך בענפים. כדאי מאוד להתכופף ולהיכנס אליו. זה "ביתו של בן", ואם תשבו בו מספר דקות יש להניח שתחושו את שלוותו. בין "מנהרת שבעת הגמדים" למצפה רון ארד", תחנתנו הבאה, חוצות את השביל למעלה ולמטה כ-70 מדרגות סלע, ונוכל לשוב אליהן בהמשך. נמשיך עם השביל מזרחה. משמאלנו "מצפה רון ארד". לאחר שהמצפה נקרא בשמו של רון, פנו אל נורמן ילדים שסייעו לו במלאכת היצירה וביקשו: אם ממילא אפשר ליצור כאן כל מה שבדמיון, אולי נבנה לרון מטוס חדש? וכך עשו: הביטו על הקרקע וחפשו בה את המטוס. השביל ממשיך ל"כיכר דיזנגוף". כן, דומה שלכולם יש כאן ייצוג הולם. מכאן יוצא "שביל האוהבים" הטבעתי. נוכל לבחור ולרדת בו. ההליכה ב"שביל האוהבים" אורכת כרבע שעה. בתחילה יורדים עם שביל המתפתל בין עצי החורש: לאחר מכן השביל מטפס, וחוזר ומתחבר בדיוק בגרם המדרגות. כאן כדאי לעלות במדרגות הבנויות בסלע. העצים גבוהים והנוף נפתח מלמעלה. לאחר דקות ספורות של עלייה, נגיע אל סופה. נמצא כאן כבשן סיד עתיק, שבימים עברו מילאו בו אבני גיר עם חומר בעירה. הבעירה הממושכת הפכה את הגיר לסיד, וזה שימש לבנייה. מכאן נפנה ימינה (מערבה) בשביל המסומן. כעת חולף נתיב ההליכה מעל אותו סלע ענק, שקודם הלכנו תחתיו. הנוף מרהיב, ויופיו של הסלע מלמעלה אינו נופל מזה שבו חזינו מלמטה. עצי החורש כאן נמוכים ונראים לא מפותחים. אחראיות לכך עיזים, המגיעות לאזור זה עם רועיהן, וידועות כחובבות אכילת עצי החורש. כך נלך עד אשר נסגור מעגל, והשביל יוביל אותנו חזרה לצומת השבילים, שבו כבר היינו. נרד בשביל ונשוב אל הרכב.
ציוד: מי שתייה. רצוי לא להביא אוכל למסלול עצמו. חובבי קריאה מוזמנים להביא ספר אהוב.

לחופשה קסומה צימרים באמירים צור קשר

רוצים לבדוק זמינות?
השאירו פרטים:
מה האורחים שלנו אומרים עלינו
בת ודניאל | דירוג: 10 הגענו לאמירים להתארח בבקתת אלה ולחגוג יום הולדת. החוויה הייתה מושלמת מתחילתה ועד סופה, הצימר עצמו היה יפהפיה, נקי ומפנק והמארחים היו מאוד נחמדים ואדיבים וענו לכל צרכינו בחיוך. המיקום מהמם ולסיכום מאוד מומלץ מחכים כבר לחזור!
הגר ועוז | דירוג: 10 צימר מושקע עם נוף מרהיב, אני ומשפחתי נהנינו מהיחס שקיבלנו ומכל מה שהצימר הציע. אירוח מהמם וחוויה מדהימה, מומלץ בחום!!!
אמיר | דירוג: שלום תודה רבה על האירוח מאוד נהננו בביקתה הבקתה מאוד מתוחזקת ונקיה ומרווחת תודה על המתנות בכניסה המזרון מאוד נוח ניפגש שוב:)
אסף ואביב | דירוג: 10 אני ואביב בת הזוג שלי הגענו אחרי נסיעה ארוכה מאילת. לאביב היה יום הולדת . ואיך שנכנסנו ראינו מכתב יום הולדת בקבוק יין ופינוקים וזה חימם לנו את הלב ישר הרגשנו בית . המקום יפיפה קסום חמים ונעים . אנחנו אנשים מאוד נקיים וזה מאוד חשוב לנו . והמקום היה נקי ומסודר להפליא . במהלך השהות שלנו המארחת רויטל היתה זמינה לנו ודאגה לנו למידע על מסעדות ,טיולים ,וכל מה שרצינו לדעת בכל שעה היא מדהימה תודה רבה לכם על אירוח נפלא :)
דניאל ויובל | דירוג: 10 אני ובן הזוג שלי התארחנו בבקתת אלה בארץ הגליל לשני לילות. הצימר מדהים, הבקתה מפנקת מעל לכל המצופה, נדהמנו כשהגענו וראינו איפה נתארח: ,'הג'קוזי הגדול והמפנק, המיטה נוחה- המזרון מפנק, הזמינות של המארחים, האבזור של הבקתה והמטבח, הירידה לפרטים הקטנים, הכל היה מחושב מראש. הייתה לנו חוויה זוגית יוצאת מן הכלל ונשמח להמליץ וכמובן להגיע שוב