נחל גוש חלב ועין עלווה

זמן כללי : שלוש שעות
דרגת קושי : בינונית.
אופי המסלול: כל המסלול הוא הליכה רגלית, אין עליות או ירידות תלולות.

הערה: רצוי מאוד לעשות את הטיול עם שני רכבים, רכב אחד להשאיר בסוף המסלול
(בכרם בן זמרה).

הגעה:
נצא מאמירים ימינה לכיוון צפת, נגיע לצומת מירון, שם נפנה שמאלה – לכיוון מערב. (כביש 89). ניסע כ 3 קילומטר, עד שנגיע לכפר גוש חלב. ניכנס לתוך הכפר. אחרי שנכנסנו לכפר, נפנה ימינה בפנייה השנייה – זהו רחוב בו יש בתים משני צידי הכביש. בהמשך הרחוב הכביש הסלול באספלט מסתיים, ומתחילה דרך עפר. זה המקום בו נחכה לנהגים שיקפיצו את הרכב השני לקצה המסלול.
הקפצת הרכב לקצה המסלול: חוזרים חזרה ברחוב עד הצומת בתוך הכפר (פנייה שמאלה), משמאלנו "מסעדת אליאלי", ואנו ממשיכים מזרחה בתוך הכפר, לכיוון אזור התעשייה. אחרי כ 500 מטר אנו עוזבים את הכפר ונוסעים בכביש, בעלייה שבסיומה שטח משורי גדול – רמת דלתון. נמשיך בנסיעה מזרחה, נחצה את רמת דלתון ונגיע בסוף לצומת "T", זוהי צומת דלתון. נפנה שמאלה – על כביש 886 לכיוון מושב כרם בן זמרה. ניסע כ 2 קילומטר ואז נפנה שמאלה לתוך מושב כרם בן זמרה. מיד אחרי השער, נפנה שמאלה וניסע על הכביש לאורך גדר המערכת של היישוב, נעבור ליד שער ברזל שיוצא מהגדר ונמשיך לאורך הכביש. הכביש מתפתל ויורד לנקודה הנמוכה ביותר במושב, שם, ליד שער ברזל נוסף, נחנה את הרכב. מהשער יוצאת דרך עפר בירידה
(בה נעלה ברגל בסוף הטיול). נשאיר את הרכב ליד השער ונחזור על עקבותינו לתחילת המסלול בגוש חלב.

המסלול:
נתחיל את הטיול בירידה, לאורך סימון שבילים ירוק. נגיע עם השביל לאזור הבוסתנים של הכפר, נעבור בין מטעי תאנים וכרמי זיתים, בין עצי הזית, מצד ימין, כ 500 מטר מתחילת המסלול וקרוב מאוד לשביל ההליכה, נראה שרידי בית כנסת עתיק – בית כנסת מתקופת המשנה והתלמוד (מאה שנייה – שלישית לספירה.)
בית הכנסת שימש את תושבי הכפר גוש חלב בזמנים שחיו בכפר יהודים רבים, ושייך לשורה ארוכה של בתי כנסת קדומים בגליל ובגולן.
בית הכנסת נחרב ברעש האדמה בשנת 749 לספירה, במשך שנים רבות כוסה בעפר. בתחילת המאה ה 20 התגלה בית הכנסת, ובמספר חפירות התגלו השרידים וכיום ניתן לראות במקום את הקיר הדרומי, פתח הכניסה, עמודי האולם, כתובת על העמוד הראשון מצד ימין, בה מוזכר שמו של יוסה בן נחום – כנראה התורם העיקרי לבניית בית הכנסת. בנוסף, בתוך המבנה שרידי המשקף של הכניסה ועליו תבליט עוף דורס (כנראה חיוויאי) האוחז ברגליו נחש.
לאחר שנתרשם משרידי בית הכנסת, נמשיך בשביל המסומן, כשמשני צידי הדרך נוכל להבחין במספר מעיינות קטנטנים. השביל יורד ומתחבר לאפיק הנחל, ואחרי כמאה מטר, נגיע לצומת שבילים ופנייה ימינה עם מעבר בקר. השביל השמאלי ממשיך לאורך נחל גוש חלב, והימני ייקח אותנו מזרחה – לעין עלווה. אחרי כמאה מטרים, השביל חוצה את הנחל וליד החצייה עץ אגוז מלך ענק. אנחנו נמשיך עם השביל ונתחיל לעלות לכיוון עין עלווה, לאורך הנחל הזורם ובין עצי צפצפה ענקיים. בהמשך הדרך נגיע לעין עלווה, מעיין שסביבו נבנה מבנה בטון ובעבר שימשו המים להשקיה ושתייה ביישובים בסביבה.
לאחר שנתרענן ממי המעיין, נמשיך במעלה הדרך עד שנגיע למושב כרם בן זמרה , שם מחכה לנו הרכב.
במידה והטיול מתבצע ביום חול, אפשרי ומומלץ לבקר ביקב רימון (כשר – סגור בשבת) .

לחופשה קסומה צימרים באמירים צור קשר

רוצים לבדוק זמינות?
השאירו פרטים:
מה האורחים שלנו אומרים עלינו
בת ודניאל | דירוג: 10 הגענו לאמירים להתארח בבקתת אלה ולחגוג יום הולדת. החוויה הייתה מושלמת מתחילתה ועד סופה, הצימר עצמו היה יפהפיה, נקי ומפנק והמארחים היו מאוד נחמדים ואדיבים וענו לכל צרכינו בחיוך. המיקום מהמם ולסיכום מאוד מומלץ מחכים כבר לחזור!
הגר ועוז | דירוג: 10 צימר מושקע עם נוף מרהיב, אני ומשפחתי נהנינו מהיחס שקיבלנו ומכל מה שהצימר הציע. אירוח מהמם וחוויה מדהימה, מומלץ בחום!!!
אמיר | דירוג: שלום תודה רבה על האירוח מאוד נהננו בביקתה הבקתה מאוד מתוחזקת ונקיה ומרווחת תודה על המתנות בכניסה המזרון מאוד נוח ניפגש שוב:)
אסף ואביב | דירוג: 10 אני ואביב בת הזוג שלי הגענו אחרי נסיעה ארוכה מאילת. לאביב היה יום הולדת . ואיך שנכנסנו ראינו מכתב יום הולדת בקבוק יין ופינוקים וזה חימם לנו את הלב ישר הרגשנו בית . המקום יפיפה קסום חמים ונעים . אנחנו אנשים מאוד נקיים וזה מאוד חשוב לנו . והמקום היה נקי ומסודר להפליא . במהלך השהות שלנו המארחת רויטל היתה זמינה לנו ודאגה לנו למידע על מסעדות ,טיולים ,וכל מה שרצינו לדעת בכל שעה היא מדהימה תודה רבה לכם על אירוח נפלא :)
דניאל ויובל | דירוג: 10 אני ובן הזוג שלי התארחנו בבקתת אלה בארץ הגליל לשני לילות. הצימר מדהים, הבקתה מפנקת מעל לכל המצופה, נדהמנו כשהגענו וראינו איפה נתארח: ,'הג'קוזי הגדול והמפנק, המיטה נוחה- המזרון מפנק, הזמינות של המארחים, האבזור של הבקתה והמטבח, הירידה לפרטים הקטנים, הכל היה מחושב מראש. הייתה לנו חוויה זוגית יוצאת מן הכלל ונשמח להמליץ וכמובן להגיע שוב