מתאים לעונה

במסגרת מסלולים שמתאימים לעונה נפרסם כאן מסלול טיול ג'יפים בצפון והפעם :טיול גיפים באזור יודפת
אזור הטיול: חלקו המערבי של הגליל התחתון ההררי
אתרים במסלול: נחל אבליים, הר עצמון, תל יודפת, הר אחים
תחילת המסלול בתחנת הדלק בכפר כאוכב אבו אל היג'א.

הכפר קרוי על שמו של אבו אל היג'א, אחד המפקדים המפורסמים בצבאו של סלאח א-דין, שמספרים שהיה שמן מאוד וכשרכב על סוס בטן הסוס הייתה נוגעת בקרקע. הוא גם אכל המון והיה לו קצף בפה כמו לגמל, ומכאן שמו – אבו אל היג'א (היג'א – הקצף שיוצא לגמל מהפה).
קברו של אבו אל היג'א נמצא מאתיים מטר מזרחית לכניסה לכפר ומשמש אתר עלייה לרגל.

מתחנת הדלק ניסע לתוך הכפר לכיוון דרום, נגיע לכיכר עם פסל ומכולת מאחוריו, שם נמשיך ישר, נרד דרך סמטאות הכפר לכיוון מזרח לנחל אבליים. נעבור בפאתי הכפר, ליד בתי הספר ונצא לחלקות החקלאיות שמקיפות את הכפר. נפנה ימינה (דרומה) באפיק נחל אבליים ונעצור ליד חלקת עצי זית עתיקים מאוד. נוכל לעבור בין העצים ולהתרשם מגודל הגזעים של הזיתים.

נמשיך בנסיעה דרומה לאורך האפיק ואחרי רחבה גדולה נבחין בדרך צרה העולה שמאלה – מזרחה מהדרך הראשית, עם סימון שבילים בצבע כחול. נעלה עם הדרך הזו ונתחיל לטפס להר עצמון בדרך סבוכה ושופעת בעצי חורש טבעי – אלות, אלונים, חרובים, עצי זית, אשחרים, הרבה שיחי קידה שעירה ועוד.
בשלב מסוים נגיע לחיבור עם דרך שמגיע מכפר מנדא, מסומנת בסימון שבילים שחור. אנחנו ממשיכים עם השביל הכחול עד פסגת הר עצמון, ממנו נעשה תצפית נוף על כל האזור.

אחרי התצפית מפסגת הר עצמון (רום 547 מ') נרד לכיוון תל יודפת, נעצור לסיור בתל ונשמע על הקרב שהיה במקום לפני כ 2000 שנה.

אחרי הביקור בתל יודפת, ניסע מזרחה בדרך לבנה. נחצה את אפיק נחל יודפת, נעבור דרך "חלב עם הרוח" – (כדאי שבטיול גיפים בצפון יהיה גם משהו גסטרונומי…)חווה חקלאית אורגנית בה מייצרים גבינות צאן איכותיות (אפשר לתאם ביקור במקום – מראש)
נמשיך ונצא מהשטח לכביש 7955 העולה לכיוון הררית. נפנה שמאלה וניסע על הכביש כשני קילומטרים, עד הפנייה שמאלה להר אחים. נרד מהכביש ואחרי כמאתיים מטרים נוכל לעצור בחורשת אורנים להפסקת קפה. נמשיך לפסגת הר אחים, ממנו ניתן לעשות תצפית מרהיבה צפונה על האזור – מתחתנו הכפר עראבה, משמאל העיר סכנין, מימין הכפרים דיר חנא, ויותר רחוק על צלע הר חזון הכפר מע'ר. מפוזרים גם מספר יישובים קטנים כמו קיבוץ לוטם, כמון, אשחר ועוד.
נמשיך בירידה מהר אחים מזרחה ונתחבר שוב לכביש 7955, ניסע שמאלה ונגיע לצומת. נוכל להמשיך ישר ולהגיע לאבטליון והררית, נוכל לפנות שמאלה לכפר עראבה (יש חומוס טוב…שהרי אין טיול גיפים בצפון ללא שילוב גסטרונומי,כבר אמרנו….)) או ימינה ונרד לבקעת בית נטופה .

ואחרי שקראתם אם יש לכם רעיון לעוד טיול גיפים בצפון נשמח אם תשתפו אותנו.

להזמנת טיולי ג'יפים נא להתקשר ליורם
050-5316140

לחופשה קסומה צימרים באמירים צור קשר

רוצים לבדוק זמינות?
השאירו פרטים:
מה האורחים שלנו אומרים עלינו
בת ודניאל | דירוג: 10 הגענו לאמירים להתארח בבקתת אלה ולחגוג יום הולדת. החוויה הייתה מושלמת מתחילתה ועד סופה, הצימר עצמו היה יפהפיה, נקי ומפנק והמארחים היו מאוד נחמדים ואדיבים וענו לכל צרכינו בחיוך. המיקום מהמם ולסיכום מאוד מומלץ מחכים כבר לחזור!
הגר ועוז | דירוג: 10 צימר מושקע עם נוף מרהיב, אני ומשפחתי נהנינו מהיחס שקיבלנו ומכל מה שהצימר הציע. אירוח מהמם וחוויה מדהימה, מומלץ בחום!!!
אמיר | דירוג: שלום תודה רבה על האירוח מאוד נהננו בביקתה הבקתה מאוד מתוחזקת ונקיה ומרווחת תודה על המתנות בכניסה המזרון מאוד נוח ניפגש שוב:)
אסף ואביב | דירוג: 10 אני ואביב בת הזוג שלי הגענו אחרי נסיעה ארוכה מאילת. לאביב היה יום הולדת . ואיך שנכנסנו ראינו מכתב יום הולדת בקבוק יין ופינוקים וזה חימם לנו את הלב ישר הרגשנו בית . המקום יפיפה קסום חמים ונעים . אנחנו אנשים מאוד נקיים וזה מאוד חשוב לנו . והמקום היה נקי ומסודר להפליא . במהלך השהות שלנו המארחת רויטל היתה זמינה לנו ודאגה לנו למידע על מסעדות ,טיולים ,וכל מה שרצינו לדעת בכל שעה היא מדהימה תודה רבה לכם על אירוח נפלא :)
דניאל ויובל | דירוג: 10 אני ובן הזוג שלי התארחנו בבקתת אלה בארץ הגליל לשני לילות. הצימר מדהים, הבקתה מפנקת מעל לכל המצופה, נדהמנו כשהגענו וראינו איפה נתארח: ,'הג'קוזי הגדול והמפנק, המיטה נוחה- המזרון מפנק, הזמינות של המארחים, האבזור של הבקתה והמטבח, הירידה לפרטים הקטנים, הכל היה מחושב מראש. הייתה לנו חוויה זוגית יוצאת מן הכלל ונשמח להמליץ וכמובן להגיע שוב