נחל עמוד עליון

זמן כללי : שעתיים
דרגת קושי : משפחתית
אופי המסלול: הליכה רגלית במסלול טבעתי. (הכניסה לשמורה בתשלום.)
טלפון בשמורה: 04-6999984

הגעה:
נצא מאמירים ימינה לכיוון צפת (כביש 866). כשני ק"מ אחרי כפר שמאי יש פניה ימינה עם שילוט לכיוון נחל עמוד.
בקצה הדרך יש מגרש חנייה , ובו נשאיר את רכבנו.

המסלול:
נלך בעקבות סימון שבילים אדום היוצא מהחנייה. תחילת המסלול בשביל רחב ונוח המוליך מזרחה. ממולנו נבחין במבנה בטון ובו נקבי כדורים. זוהי "משטרת עין תינה", משטרה בריטית שהוקמה במקום בימי מאורעות 39 -1936 כדי לשמור על מתקני השאיבה שהובילו מים לשתייה והשקיה מעין יקים (בערבית "עין תינה" – על שם עצי התאנה הרבים הצומחים במקום). נתחיל לרדת בשביל המסומן אדום עד לאפיק הנחל ולמעיין עצמו. (עין יקים). זהו אחד ממעיינות נחל עמוד, שמימיו נשאבים לצורך שתייה.
מפה נתחיל ללכת לאורך אפיקו של הנחל, כשהסימון האדום מתחלף לשחור. בשל הפרשי הגובה בין ראשו של הנחל, בהר מירון, לכינרת – שאליה הוא נשפך, נוצרו בנחל קניונים מרשימים, מפלים וגבי מים רבים. נלך לאורכם ונחצה אותם בעזרת גשרי אבן ועץ.
בזכות שפע המים נוכל ליהנות מצמחייה עשירה ולנוח בפינות צל רבות. נצנן בהם את גופנו ונאזין לקול זרימתם. נגיע לבית אבן גדול, שתקרתו שטוחה,
נמשיך מטה עם כיוון הזרימה, עד שנגיע לבית אבן נוסף, "טחנות איסכנדריה", ששימש לטחינת קמח. גם כאן נעזרו בכוח זרימת המים, הפעם כדי לסובב גלגל כנפיים, שחובר לאחת מאבני הרחיים. נציץ לקומתו התחתונה של המבנה ונראה גלגל מקורי ממתכת, שבעזרתו הופעלה הטחנה.
נמשיך לעקוב אחר סימון השבילים השחור עד שנגיע לבריכת שכווי. נחלוץ נעליים, נטבול רגלינו במי המעיין הצוננים וניהנה מצל עצי הדולב הענקיים. עתה, משנחנו, נשים פעמינו חזרה. לפנינו מספר אפשרויות:
1. לחזור בעקבות סימון השבילים השחור והאדום, ולשוב באותה הדרך שבה הגענו.
2. לחזור דרך שביל בוסתנים עד לעין יקים.
3. אפשר לעקוב אחר סימון השבילים הירוק לכל אורכו – שימו לב: שביל זה אומנם קצר יותר, אך קשה יותר לעלייה – והוא יוביל אותנו בחזרה למשטרת עין תינה.
סיימנו את הטיול, אך כמעט שכחנו… היכן העמוד? שם הנחל ניתן לו על שם עמוד סלע גיר, אשר הסלעים שמסביבו נסחפו והתמוססו, ורק הוא נותר בודד במרכז הנחל. נוכל לראותו בחלק הנחל הקרוב יותר לכנרת,
להגיע אל העמוד אפשרי מהכביש העולה מהכינרת מערבה לעבר קיבוץ חוקוק, מהלך כ-400 מטר
מהכביש במעלה הנחל לכיוון ימין.

לחופשה קסומה צימר באמירים צור קשר

רוצים לבדוק זמינות?
השאירו פרטים:
מה האורחים שלנו אומרים עלינו
בת ודניאל | דירוג: 10 הגענו לאמירים להתארח בבקתת אלה ולחגוג יום הולדת. החוויה הייתה מושלמת מתחילתה ועד סופה, הצימר עצמו היה יפהפיה, נקי ומפנק והמארחים היו מאוד נחמדים ואדיבים וענו לכל צרכינו בחיוך. המיקום מהמם ולסיכום מאוד מומלץ מחכים כבר לחזור!
הגר ועוז | דירוג: 10 צימר מושקע עם נוף מרהיב, אני ומשפחתי נהנינו מהיחס שקיבלנו ומכל מה שהצימר הציע. אירוח מהמם וחוויה מדהימה, מומלץ בחום!!!
אמיר | דירוג: שלום תודה רבה על האירוח מאוד נהננו בביקתה הבקתה מאוד מתוחזקת ונקיה ומרווחת תודה על המתנות בכניסה המזרון מאוד נוח ניפגש שוב:)
אסף ואביב | דירוג: 10 אני ואביב בת הזוג שלי הגענו אחרי נסיעה ארוכה מאילת. לאביב היה יום הולדת . ואיך שנכנסנו ראינו מכתב יום הולדת בקבוק יין ופינוקים וזה חימם לנו את הלב ישר הרגשנו בית . המקום יפיפה קסום חמים ונעים . אנחנו אנשים מאוד נקיים וזה מאוד חשוב לנו . והמקום היה נקי ומסודר להפליא . במהלך השהות שלנו המארחת רויטל היתה זמינה לנו ודאגה לנו למידע על מסעדות ,טיולים ,וכל מה שרצינו לדעת בכל שעה היא מדהימה תודה רבה לכם על אירוח נפלא :)
דניאל ויובל | דירוג: 10 אני ובן הזוג שלי התארחנו בבקתת אלה בארץ הגליל לשני לילות. הצימר מדהים, הבקתה מפנקת מעל לכל המצופה, נדהמנו כשהגענו וראינו איפה נתארח: ,'הג'קוזי הגדול והמפנק, המיטה נוחה- המזרון מפנק, הזמינות של המארחים, האבזור של הבקתה והמטבח, הירידה לפרטים הקטנים, הכל היה מחושב מראש. הייתה לנו חוויה זוגית יוצאת מן הכלל ונשמח להמליץ וכמובן להגיע שוב